Saturday, March 27, 2010

Pelik-Pelik Perangai - Aekaysi (bahagian 3, FINAL)


PERHATIAN
woi !! nanti..nanti...korang dah baca bahagian 1 & 2 ke belum??? kalau belum gua suggest baik korang baca dari mula untuk mengalami dimensi trauma sepertimana yang gua alami.. wakaka poyo je.. hahai..


Berakhirnya segala simptom (30 minit sebelum peristiwa)

Gua yang bengang ni plan nak balik ke ibupejabat setelah segala usaha mencari penyelesaian blog gua menghadapi jalan buntu.

Sepanjang perjalanan, dalam kepala hotak aku cuma ada satu nafsu...gua nak tido dalam surau.. gua nak rileks-rileks. Malas nak pikir dah pasal blog!!!


Tiba di opis ( 5 minit sebelum peristiwa)

Gua lalu kat unit pentadbiran...tiba2 CC panggil nama gua :

CC: Zarie..

Gua: Awat CC?

CC: Boss nak jumpa.

Simple je kan? perbualan gua bersama CC..

Plan nak tido tadi gua kansel serta merta... apa hal pulak boss nak jumpa aku nih??...aduss.. takkan kes gua masuk opis MAB ikut tingkap kott??..ish


Dalam bilik boss ( 0 minit.. peristiwa bersejarah berlaku)

Tok tok tok - gua ketuk pintu bilik boss.

Gua: Boss nak jumpa saya?

Boss: Tahniah !!Zarie.. awak dapat AKC.

Gua: Alhamdulillah.. Tq boss... bla..bla bla...

Tak sia-sia aku mengamalkan konsep : “bekerja sambil berhibur”.. usaha tungkus lumus hupdate blog, berfesbuk dan layan happy island berbaloi!!! Kesabaran gua mengharungi dugaan-dugaan hari ini berakhir dengan satu berita gembira. Gua masih ingat kata-kata sorang member, “ Sesungguhnya baik balasan bagi orang-orang yang bersabar...”

Gua: Best ke boss kalau dapat AKC nih??

Soklan aprentis gua di atas mengakhiri cerita ini...


-TAMMAT-



Nota Kaki Bangku: Legaaa......Gila arr.. gua tak sabar-sabar nak abiskan cerita nih... penat siut !!!

Nota Kaki Cagu : Gua sedang merangka satu majlis kesyukuran di opis... nanti gua wat press conferen untuk tetapkan tarikhnya... Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...