Friday, March 5, 2010

KATA-KATA ALUAN.

Ini blog pertama gua. Sebagai blog yang dijangka akan femes ianya perlu ada kata-kata aluan. Gua buntu pikir ayat2 minta simpati... Lalu gua mintak anak gua (ChiCha) sebuah idea. Dengan spontan dia cakap dan gua taip tanpa banyak soal. Dengan syarat lagi dia mintak nama kengkawan dia dimasukkan dalam entri kata2 aluan nih. Gua Pasrah!!

Inilah yang gua taip:

KATA-KATA ALUAN.

Ini beLog saya. Saya baru suka menulis belog. Selama ini saya tak tau cara nak ada belog. Bapa saya tolong ajar saya nak ada belog. SaYa mengucapkan terima kasih untuk bapa saya kerana tolong saya buat belog. Saya gembira selalu kerana sudah ada belog. Saya akan menulis belog rajin-rajin supaya bapa saya gembira juga. Bapa saya juga gembira tengok saya rajin-rajin menulis belog. Saya dan bapa saya sama-sama bergembira. Bapa saya akan marah saya dan rotan bontot saya kalau saya malas tulis belog. Saya sangat nangis. Bapa saya juga sedih lalu nangis. Saya dan bapa saya suka nagis sama-sama. Saya nak tulis belog untuk rakan-rakan saya. Saya kesian kerana rakan-rakan saya nampak sedih kerana tidak ada belog. Lalu saya meminta tolong bapa saya untuk buat belog rakan saya. Bapa saya tidak mahu buat. Saya sanagat sedih. Saya merajuk dan tidak mahu rajin-rajin tulis belog. Saya sudah lari dari lumah sebab sedih. Tiba-tiba saya lapar. Saya balik rumah bapa saya senyap2 dan terus makan. Saya gembira kerana sudah tidak lapar lagi. Saya terus berlari rumah semula. Saya duduk atas pokok luar rumah. Saya sangat nangis dan sedih sekali kerana bapa sangat gembira dan tidak cuba cari saya. Saya sangat nangis lagi sekali. Saya sangat penat dudok atas pokok lalu turun dan nangis. Saya masuk rumah berjumpa bapa. Saya gembira kerana dapat berjumpa bapa saya balik. Bapa saya gembira rotan bontot saya. Sakit bontot saya. Saya janji rajin-rajin tulis belog. Bapa saya gembira dan tidak rotan saya lagi. Saya dan bapa saya gembira semula. Saya ucapkan terima kaseh banyak kepada rakan-rakan saya yang sudah baca belog saya. Bapa saya beli saya mainan banyak. Saya terkejut sangat Kerana mainan sangat banyak. Rupa-rupanya saya bermimpi.

p/s: Gua konpius... ini blog Chica ke blog gua???

p/s 2: Gua konpius lagi,... nih kata2 aluan ke riwayat idup dia???

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...