Friday, March 26, 2010

Pelik-Pelik Perangai ... Aekaysi ( bahagian 2 )

gerenti kemek muka dia.. ejas.. pastu wat alignment baru.. idung mungkin telah lari sedikit ke bahagian telinga.
sib baik kena kat kepala atas!!! kalau kepala bawah???...... bengkok??



Lagi-lagi simptom pelik !!! (4 jam sebelum peristiwa)

Mengikut jadual hari ini, gua dikehendaki ke Airport Batu Maung (Kompleks Kastam) bagi menghadiri sesi bertemu peminat-peminat yang inginkan otograp gua. Sebelum keluar dari pejabat... gua mengalami gatal-gatal kepala yang dahsyat bagaikan mau dicukur rambut ini. Apa tandanya ni???? Menurut kata orang tua-tua... kalau gatal di tapak tangan maknanya nak dapat duit... tapi berlainan pula dengan situasi gua yang gatal di kepala.

Simptom pelik lagi ajaib. Di opis Batu Maung (3 jam sebelum peristiwa)

Dalam perjalanan ke Airport, macam-macam yang gua fikirkan dalam kepala hotak gua termasuklah menghupdate blog dan menempelkan beberapa script gajet untuk memastikan blog gua tampak berseri, canggih serta berstail. Walaubagaimanapun (gila arr.. penanda wacana yang skema) setibanya gua di destinasi... plan gua semuanya punah ranah... pe’el gua yang suka memandai2 telah menyebabkan blog gua (blog ini) error.. serta dihalang pengeditannya. Dalam pada gua sibuk merepair masalah ini, gua dimesej oleh nazib melalui FB chat bok. Kecoh la lu bai ... (pertama kali gua guna perkataan bai supaya gua kelihatan muda remaja)

Nazib: "Woii, lu kat mana"

Ahh.. mamat seko nih tak leh tengok gua riang skit... ada je benda !!!

Gua: " MAB, awat?"

Nazib: "woii lu kena belanja gua makan!, gua tak kira..."

Gua: "asal lak?, sawan ke?"

Nazib: "nama lu naik lagi... dapat KC, cilakak gua kena sabotajj macam nerr gua bleh tak dapat?"

Gua: "merepek!!...wat lawak lak....gua tgh pening kapla nih!"

Nazib: "lahh.... fax baru sampaii dowhh!!"

Gua: "blog gua cacamerba..script lintang pukang nih..wakakaka..adesss...tengah repair"

Saje gua jawab stail gagap-gagap bagi kredit dia abis..hahah

Nazib: "woiii lu janji belanje gua nihhhh! serius ni"

Gua: "lu banje gua laksa semalam... pastu lu mintak blanje balik.. lu carik sendiri dalam perut gua!!!”

Nazib: " lu nak gua ucap tahniah ke... lu nak gua kasi makian sekarang nii....gampang betul camne nak terangkan niiiie"

Sengaja gua biarkan dirinya terasa gampang dengan kesedaran sendiri. Syukur ianya menjadi.

Gua: "arghh aku tengah pening nih..blog kucar kacir...gua nye blog tak buleh nak edit tadi..adessss.. adios!!" gua mencelah dan mematikan perbualan henpon ini.

(haram sebenarnya gua hanya chat pakai FB chat bok... camana leh convert jadi henpon nih woi!!! Korang perasan tak?)

Mood gua bertambah teruk... gua nak main happy island pun tak semangat!!! Gua sabar je.

Simptom pelik tapi benar.. (1.5 jam sebelum peristiwa)

Gua berhasrat untuk membasuh muka dengan harapan dapat mengembalikan mood blogging gua. Gua keluar opis carik bilik air. Masalah lagi !!! dalam bilik air takde air!!! Under maintenance.. hmjadah betull !!! aduhaii.. (gua terpikir... camana cara orang2 kat sini berak??) Gua mengambil keputusan nak beli air mineral buat cuci muka. Ahhh... wallet gua tertinggal dalam opis... Gua nak masuk opis, nak amik wallet... ahhhh opis terkunci dari dalam!!! Kunci ada kat dalam pouch bag.. pouch bag ada dalam opis gak!!!... gua dah macam babun da.. melihat opis gua dari luar!! . mencari idea di bawah pokok kat tempat paking sambil cangkung-cangkung. (gua bersabar)

Legaa.. sib baik tingkap opis tebukak... .. aunty cleaner yang ada kat situ memandang serong kat gua apabila gua yang ensem... pakai smat2 siap ngan tai cam esekutip masuk opis ikut tingkap !!! amatlah bergaya sekali bukan?? Cisss gua bukan kaki pecah rumah siut!!!

(bila nak abis nih?? Gua dah fedap nih!!! Panjang sangat dah nih....Sambung arr...)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...