Wednesday, March 24, 2010

Pelik-Pelik Perangai - Aekaysi (bahagian 1)

Gambo ini membuatkan bulu tengkuk, ketiak dan bulu2 lain yang tumbuh pada diriku meremang-seremang-remangnya.
*Gambo nih 100% takde kene mengena ngan cerita.



Simptom Luarbiasa (8 jam sebelum peristiwa)

Simptom2 luarbiasa yang tidak boleh gua terjemahkan melalui kata-kata. Bangun dari tido tengkuq gua sakit...macam tak cukup urat leher. Kalau mengikut istilah kamus perubatan cik Jujia (bukan nama sebenar) gua telah mengalami situasi "salah bantal". Adakah ianya benar dan sejauh mana kebenarannya???

Gua cuba memastikan bahawa bantal yang gua gunakan itu adalah bantal gua menerusi beberapa kaedah forensik. Berdasarkan lakaran peta topo, catatan2 umpama manuskrip lama di atasnya, saiz serta keharumannya memang terbukti itu adalah bantal gua dan bukan bantal Chicha atau mama. . Nyata sekali gua tidak tersalah bantal. (Kes ditutup)


Pagi yang cerianya dibuat-buat.. (diopis) (7 jam sebelum peristiwa)

Selepas mendapat jemputan dari si Pezal, gua terus bergegas ke Restoran Ali. Sebelum tu gua ada jugak sound si Nazib.. “wei jom makan”. Beliau hanya senyap... selepas tu, aku tak tahu apa yang terjadi pada beliau... Gua terus melangkah kedestinasi sarapan demi sesuap nasi.. wakaka cam gampangkan ayat gua...?

Berbalik pada Restoran Ali yang gua war-warkan sebentar tadi, tak payah la gua nak bayangkan secara maya disini tentang kelazatan nasi putihnya. Cukuplah sekadar memberitahu ...5 bulan gua bertemakan menu yang sama iaitu nasi putih, sambal ikan bilis dan teloq mata kerbau. Harganya Cuma RM3.. Ianya didatangkan set bersama teh ‘O’ ais. murah bukan? Tak percaya? Tanya Nazib... kerana beliaulah gua jadi begini... kerana beliaulah yang bertanggungjawab memperkenalkan gua kepada menu tersebut selain dari pasembur dan nasi goreng kampung. Dek kerana itu juga lah gua melantik dia jadi “meal consultant” tanpa gaji.. kesian bukan? Tapi beliau rela...


Satu lagi simptom aneh!!! (6.5 jam sebelum peristiwa)

Lepas menjamu menu kegemaran gua, perut ini rasa seperti dikandung cuka. Adess...hasil tindakbalas yang tidak gua rancang tetapi tuhan menentukan, gua melepaskan tekanan dalam bentuk gas tanpa disedari oleh rakan tablemate gua. Ini satu kejayaan yang gua rahsiakan sehingga kini. (Good Filteration). – rujuk sistem pemeringkatan 2 kali sri Murni.


(Woi.. rileks arr rilekss...rileks.. jari2 gua lengoh.... woi nanti sambung balik..)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...