Friday, April 9, 2010

Header yang kiut..





Yummy... saya tak pernah riang sebegini ketika waktu makan.






Hahaha... bila sebut je gua punya header “u folo i.. i folo u”...hehe terasa macam kiut je kan?? sedikit gampang pun ada jugak !!! yey yey. Hatta dengan itu ... timbullah soalan2 menerusi emel yang memenuhi inbox semata-mata ingin memuji-muji tentang kesedapan tajuk header ni... ngeh..ngeh..ngeh...tidak kurang lemak berkrim juga kutukan2 gua terima yang berbaur jeles.... haha tak suka takpe.. simple je... korang cuma perlu tekan punat ALT+F4....!! Itu pun nak soh gua ajar ke?

Tak senang dudok gua nak carik idea untuk header nih. .. Begitu sukarnya gua menggembling otak ke arah itu… cuba korang bayangkan…Sat..sat dok atas kusi...sat sat bersila di atas lantai, laptop diriba… Sesekali gua alihkan laptop dari riba kerana bahang Intel Core i7 hampir membuatkan telur gua separuh masak.

Pendek kata.... Pegi mana2 pun bawak laptop. Tengok tv ngadap laptop... makan nasik ngadap laptop.... baca suatkaba ngadap laptop..... baca komen fesbuk of kos la ngadap laptop.. kejadah apa pulak gua nak ngadap ekorium ikan gapi !!!...hatta ke jamban pun gua soh bini stanby menaip kalau2 idea muncul ngan tak semena2, gua main jerit je...

Selama 3 hari 2 malam gak gua memikirkan tajuk2 yang sesuai akhirnya tajuk “U folo I..I folo U” menjadi top 5 shortlisted sekaligus dinobatkan sebagai pujaan hati gua. Abis da gua buat survey... tanya pacik macik, jiran belakang umah, ajk2 mesjid, tok siak, plus solat istiharah serta tipon pak tam gua yang dok nun di selatan tanah air, semata-mata nak kompomkan tajuk nih.


“Hello.....Paktam !! U folo I.. I Folo U.. k...” (gua terjah)


“Pehal pulak budak nih???” (paktam jawab dengan nada gumbira) hik.hik...


“Ok Paktam.. tenhgkiu.. ailebiu” (gua memutuskan perbualan)


Lihat betapa setujunya paktam gua akan tajuk header nih kan??

Sebenarnya bidang keberhasilan utama gua menukar tajuk sebegini rupa adalah kerana merasakan rendah diri sebagai ahli baru dalam dunia blog. Gua menggunakan pendekatan saikologi fitrah manusia dan mengetengahkan konsep mesra pengunjung di mana pengunjung tidak perlu berasa malu2 untuk menjadi folower gua...klik je.. nescaya gua akan pantas memolo kembali korang semua.. InsyaAllah. Mudah bukan??

Selain itu:

Ada jugak blogger bersifat segan2 silu untuk menjadi orang pertama yang memolo seseorang..sebaliknya hanya menunggu orang itu mengelik folo pada blognya... itu salah sama sekali.....buangkan perasaan itu jauh2 dalam dunia blogging ini. Jika kesemua blogger bersikap begitu..maka sia-sialah button folo dicipta!!!

Dalam pada itu:

Masih wujud lagi kelompok-kelompok blogger yang merasakan dirinya amat bagos apabila difolo oleh seseorang....... ada....memang ada .... gua tahu.... sebab gua ramai gak kawan2 top blogger nih... haha takmo cite lebih2.. nanti gua kene sekehh...!!!

Walaubagaimanapun:

Tak dapat dinafikan juga terdapat segelintir blogger yang menganggap keje2 folo memolo nih satu tindakan murahan... hahaha Gua dengan kentalnya membidas persepsi itu. Gua dah biasa da keje2 folo folo ni. Takkan jatuh stendet kita kalau kita klik punat follow. Just teruskan usaha murni korang untuk mengeratkan hubungan sesama blogger. Apabila kita menghargai...kita juga akan dihargai..InsyaAllah.

Sori:

Ayat yang gua gunapakai ada barai skit….bahasa pasar… ejaan melingkup…!! Tapi gua tak kisah.. gua biarkan je… gua tak suka skema2 nih…. Kalau korang nak ayat2 skema macam paper BM kertas 2, gua syorkan baik korang baca…. :


Hahahah:

Apa lagi korang tunggu??? Folo la gua....wakakaka

Ok.. tu saje.. gua dah letih menaip... skang gua nak cari bahan untuk gambo header lak..haha... jumpa lagi dalam entri akan datang.... Thanks. Ailebiu.



(khas utk member gua si ******)

p/s : Ada juga blogger2 yang top dan femes still melibatkan diri dalam seni folo memolo ni walaupun pada blogger2 baru... gua mmg salute lu ****** (member gua)... tapi kenapa lu tak folo gua ehh??? Woi ****** jawab..jawab..?? haahaha lu mmg saje kan !!!

8 comments:

  1. lu memang sempoi bro,agak2 gambar ape la yang lu nak letak tu eh.

    p/s- tak nak cuba pakai template blogger in draft ke bro?

    ReplyDelete
  2. thanks neo.... rasanya kacak pabila meletakkan gambar muka sendiri..wakakak

    template blogger?? ermm.. dalam pertimbangan..asalkan ringan...loading pantas..hehe

    ReplyDelete
  3. yg penting bila folo kena folo betul2...kdg2 diorg klik je folo....tapi pastu ilang tah ke mana...huhu

    ReplyDelete
  4. memang slalu jadi isu.. tak cute la.. hahahahaha

    gambar yng menakotkan.. kui kui kui.. hahaha

    btw, ann from GB yer

    ReplyDelete
  5. untuk mengingati keseluruhan folower adalah mustahil... bayangkan jika terdapat lebih 1000 folower!!! jadi kedua-dua pihak harus memainkan peranan masing2 untuk singgah menyinggah antara satu sama lain dan meninggalkan bukti berupa komen dan sebagainya tanda ingatan.

    tidak timbul pula soal siapa yang harus memulakan dahulu.. just proceed bila teringat. ringan2kan mouse utk klik...

    ini nasihat utk gua dan rakan2 folower yang lain... insyaAllah sama2 kita mengukuhkannya.

    ReplyDelete
  6. sarabat!! lorr.. itu je... anak aku pun leh taip hahaha.. TQ

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...