Saturday, April 24, 2010

Begitu senang nak masuk TV !!!

nah..amik !!! nak masuk TV sangat...


Senang nak masuk TV.

Macam-macam perangai manusia di zaman sekarang. Masing2 boleh dikatakan mengejar glamer biar dengan cara apa sekalipun…janji glamer..haha. Bila sebut perihal glamer nih secara umum berkait rapat dengan media sama ada jenis elektronik mahupun cetak.

Tak kira jenis apa pun yang penting kedua-duanya berfungsi sebagai pencanang kepada maklumat. Tapi bagi gua yang lebih pantas dan mudah ialah menerusi televisyen. Sebabnya dalam setiap rumah ada TV. Korang pegi carik rumah yang takde TV… ada tak.??? Dalam keta pun skang leh letak TV !! Henpon korang pun gua pecaya ada signal TV!!! Korang jangan bagitahu Gua rumah api takde TV!!!! Gua sekeh kang… Kalau korang takde TV..sila lepak kedai mamak… abis cerita!!!

Korang ada menyimpan angan2 nak masuk TV tak???

Berdasarkan tren2 skang…

1) Berdiri pada bangunan tinggi… betul2 di hujung bucu bangunan sambil pandang ke bumi… korang hanya perlukan masa 1 jam untuk menarik perhatian orang ramai sementara menunggu pasukan Bomba dan penyelamat tiba. Kalau bernasib baik… ada la reporter dan peluang utk masuk TV n kuar suatkaba amatlah cerah. Jika tiada sambutan…. Haha.. apa lagi….takyah buang masa lagi terjun je.. kemungkinan besar bila sampai di bawah (mati) korang dapat masuk TV n suatkaba.

*kenapa perlu tunjuk pada orang ramai yang anda nak bunuh diri??? Gua heran betul dengan orang2 begini. Niat diorang lebih kepada ingin tunjuk perasaan / stress!!! Kalau nak bunuh diri sangat senang je… minum racun sebelum tido. Takyah nak heboh2…k…


2) Carik satu isu…kalau boleh isu yang boleh nangis2 tangkap simpati… pastu kontek Karam Singh Walia. 100% konfiden masuk TV.

*K.S.W kalau bertanding kerusi Parlimen Hulu Selangor.. gerenti menang!!! Lu mmg prihatin..haha syabas.

3) Bagi mereka2 yang gemarkan acara olahraga,…...lari-lari dari umah n buat mak bapak risau pastu repot polis juga leh membantu mencapai cita-cita utk kuar TV n Suatkaba muka depan Metro.

*bagi klu sekurang-kurangnya seminggu skali memberitahu lokasi dan keadaan anda. Jangan susahkan PDRM utk carik anda…. Banyak lagi kes2 berat yang perlukan perhatian pihak polis.

4) huhhh yang nih lagi glamer!!!!...tapi korang harus melalui proses maki hamun sebagai langkah pertama. Ikuti huraiannya / kisah di bawah :

Malam tu.. gua tengah rancak dok kira duit... berselerak duit atas lantai. Duit meniaga, biasalah.. berkepok2 ikat ngan getah tempey. Korang ingat kira duit senang ke??? hishhh...memang tak susah pun sebenarnya.. tapi gua asyik tersyasyul gara-gara Mentor musim ke-4. Adalah menjadi sesuatu yang ganjil pabila gua hanya mendengar tanpa melihat sendiri pemilik sora2 sumbang itu. huhh.. Lantas dengan itu, gua segera menghadap TV sambil mengunyah KOKO Krunch yang dirampas dari Chicha..hehe

Gua lihat semua peserta ujibakat memang berbakat besar serta patut dipuji tapi bukan sebagai penyanyi sebaliknya pelawak. Gua rasa macam tengok raja lawak lak...raja lawak pun tak sebegini gampang lawaknya. Hilang nafsu gua sejenak terhadap duit-duit yang bertaburan.

Perghhh enak .. memang enak sora masing-masing... sedap... umphhhhhh...sedap untuk dimaki !!! kalau iyapun nak masuk TV..agak2 la.

Gua heran betulla...gila main redah je.... asal glamer je.... takkan takde member2 komen pasal sora diorang sebelom gi odisyen ??? Nampak sangat member2 tak jujur!!! Hehe…gua nak gelak pun tak sampai ati !!! yang paling buat gua nak nangis, ada pulak yang prasan n konfiden sora dia sedap!! haha gua tak tahu la dalam palahotak diorang dok pikir apa!!!

Gua yang bersora sedap, lunak dan merdu bak buluh perindu pun pikir dua tiga kali nak pi odisyen...hahaa. Gua memang ada hati jugak nak Join Mentor nih... tapi bila mengenangkan nasihat kawan2 yang jujur.. gua akur !!! hahah gonjeng betolla.. hhaahaha Namun begitu semangat nak masuk TV tidak pernah luntur... gua tetap nak join Mentor. Gua berkira-kira utk jadi mentor.. hehe bukan protégé!!! Sesape yang odisyen ngan gua ..gua bagi pinggan xklusif. Korang tunggu je Mentor Musim 5 nanti.(acah je..acah mak enon.. pagi2 makan timon..dah besar jadi penyamon!) haha.. yey.. gua takmo kena gelak siut!!!

Bukan susah nak masuk TV kan??


p/s: gua cuba menyelami perasaan dan palahotak insan2 yang nak masuk TV n glamer nih!!

4 comments:

  1. adeh..senang sungguh nk masuk tv ye.. :))

    ReplyDelete
  2. sayer suke yg cam dalam gamba. tu plg best n senang!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...