Monday, April 19, 2010

Selama nih gua dok dengar orang kata je..tapi gua tak tengok depan mata


wakakaka tajuk yang paling bangsat panjangnya....sampaikan gua tersasul2 nak nyebutnya....


Selama nih gua dok dengar orang kata je..tapi gua tak tengok depan mata…. Sehinggalah satu hari gua…


Sabtu minggu lepas, gua ngan zam (abg gua) pegi Bayan Baru, tengok kereta… hajat beliau nak bawak kuar V6 (Proton Perdana) sebijik. Carik hok kaler itam.. cun katanya. Gua hangguk2 setuju. Apahal pulak mamat nih sampai ke Bayan Baru gi carik V6??? Gua heran. Area Bagan dok bersepah2 V6 !!!... tapi katanya V6 Bayan Baru murah…

Gua bukannya xpert sangat jalan2 sekitar penang… walaupun ic gua -07- tapi gua kerap sesat. Ala kalau gua sesat pun… gua tetap berada di Pulau Pinang .. takkan buleh terlajak sampai Hatyai. Betul tak?? haha

Gua dan zam dijemput oleh tokeh kira2 10km dari kedai. Lihat…betapa komitednya tokeh itu untuk menjual V6 kepada zam. Setiba di kedai….soklan pertama (feveret) yang terpacul dari mulut zam “tokeh….monthly berapa nih??? “

Patutla murah…..Indah kabar dari rupa !!! V6 asap putih, body reput… luar nampak V6, masuk dalam macam tukun…. Sedikit kuciwa riak di wajah zam. Gua gelak dalam hati… Takpe zam… kedai lain banyak lagi.


Selama nih gua dok dengar orang kata je..tapi gua tak tengok depan mata…. Sehinggalah satu hari gua…


Gua dah lama perasan benda nih… Uncle Muthu sangat rajin menghantar 3 orang anaknya ke sekolah sekaligus. Rileks je…. Lasak betolla EX5 keluaran Honda nih…

Sesekali gua pernah gak ikut bontot kancil beliau selaju 35km/j dari pekan Penaga sampai Maklom lebih kurang 25KM. Biasalah jalan kampong… sempit… Kalau dapat potong kira bertuahla hari tu. Gua perasan ada berpuloh2 bijik lagi keta Q balakang gua. Wah uncle Muthu dah macam Marshall !!! kami berkonvoi ke destinasi yang berbeza...Bukan main seronok dua ronok lagi gua dendangkan maki hamun. Kancil yang padat dengan keluarga muthu itu telah mengalahkan MPV dengan kapasiti enjin hanya 660cc. Hebat tak???


Selama nih gua dok dengar orang kata je..tapi gua tak tengok depan mata…. Sehinggalah satu hari gua…


Macam biasa…cukup mileage.. keta kene servis. Gua servis kat bengkel ah seng. Bengkel ah seng merupakan panel tetap gua menservis keta. Seingat gua…. kedai ah seng dilantik menjadi bengkel panel keta gua sebab beliau bagi torch light untuk pelanggan baru.. tu je… torch light tu pun dah jahanam berkurun lalu dalam masa 2 minggu.


Ah seng: bila mau angkat keleta baru??

Gua: kalo wa angkat keleta baru.. wa takmo mai lu punya kedai!!!

Ah seng: Apa pasal??

Gua: lu tak reti servis BMW ma !!!

Ah seng: FuhyooOo… BMW ?? berapa top speed?

Gua: 250km/j senang2 je Alphard lu cicir !!!! hahaha

Ah Seng: Baik lu angkat GTR …260km/j top speed…. Haha lagi manyak laju Ooo. Lu buley terbang skit… haha.. haiyaaa…

Gua: gila pe!! .. apek nih sembang top speed ngan aku… lu tak sedar ke gigi lu tinggal sebatang!! Kalau gua tempeleng amacam??? (dalam hati)


Selama nih gua dok dengar orang kata je..tapi bila gua tengok dan terkena pada batang idung sendiri.. barulah gua mengerti bahawa:

1) orang melayu kalau beli keta… “bulan2 bayar berapa???”

2) orang india kalau beli keta… “berapa ramai boleh naik???”

3) orang cina kalau beli keta… “berapa laju boleh pegi???”

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...