Thursday, April 8, 2010

Zaman dah berubah, Dunia dah maju.


Dulu bayar bil di kaunter

Sekarang bangun tido, tengah layan spongebob sambil bancuh susu anak pun leh bayar bil.. stail bukan??


Dulu

“Zarie.... abis kelas nanti terus balik umah ye....”

“Baik mak”

naik bas, turun bas, naik bas, turun bas... pi Universiti.

Sekarang

“Zarie.. kau tak gi kelas ke?”

“Tak.. ...ada appoinment ngan lecturer online”


Dulu

“Tipah... aku jumpa hanbag cantik kat Tesco tadi..”

Sekarang

“Tipah..aku dah oder hanbag cantik kat lelong dot com.”


Dulu

“Puad.. aku keje malam hari nih.. pinjam moto ehh?..”

Sekarang

“Weh Zarie... ko nih dok umah takde keje lain.. ngadap laptop je... takde keje ke?”

“Lorr.. dah memang keje aku ngadap laptop !!...” (Forex)


Dulu

“Adesss benjol kepala aku nih...”

“Tu la ko... orang tanduk bola..ko pi tanduk tiang gol !!!...”

Sekarang

“Zarie.. jom main bola....pezal dah tunggu tu... semangat la pulak boot baru ni...”

“Ko tak nampak ke aku tengah main bola nih !!!”

.

.

.

.

.

Begitu hebat perubahan zaman dan kemajuannya sehinggakan dunia boleh berada dalam rumah korang!!

p/s : ketahuilah The Secrets of Methamphetamine Manufacture, rumah korang pun leh jadi kilang!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...