Friday, April 2, 2010

Sampai hati mama!!!!

Gua cuba unttuk bercerita pendek ala-ala cerpen...tetapi bila mana jari-jemari gua suda menaip.. kadang-kadang terbabas jugak melangkaui skrip. Gua redha.


Bila tiba musim gaji, macam biasa..hutang kene langsai, lebih kena masuk tabung.



“mama!! Mana buku tabung aji chicha?” gua bersuara..sambil selongkar laci

“dalam handbag itam blakang pintu..” jerit mama dari dapur.



Banyak betul buku akaun anak gua... kecik2 dah stat menyimpan... bukannya apa.. untuk masa depan dia jugak... gua sanggup tak tuka DVD player keta..gua sanggup kena ngumpat ngan kawan2 pasal tak tuka henpon baru semata-mata nak tengok anak gua senang kemudian hari.

Itu baru akaun anak gua... belum akaun bapak dia lagi... malas gua nak bagitahu, nanti ada orang kata gua riak pulak.... gua takut nanti 2, 3 hari umah kene pecah pulak. Itu belum kira akaun-akaun kat internet lagi... buat masa sekarang, akaun fesbuk je yang paling aktif selain dari friendster, google dan yahoo...err ..fotopages pun ada gak dulu2, ntahla idup lagi ke tak.. . Duit tak banyak mana pun.. cukup makan pakai je. Hehe

Sedang gua menggeledah segala khazanah handbag itam. Gua terjumpa sesuatu......satu benda yang mengguris ati gua .............. gua sedih............timbul 1001 pertanyaan di lubuk hati gua.... tak cukup ke pengorbanan gua selama ni?? Apa yang mama nak lagi??? ..... ... Kenapa leh jadi macam nih??? Semua janji dah gua tunaikan.. apa lagi????


gua konpius!!!...
.
.
.
.
apa erti semuanya nih??

.
.
.

sampai ati mama....!!!.

.

.

.

.

.

.

gua nak penjelasan..camana dia boleh ada dalam handbag mama?



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...