Wednesday, April 28, 2010

Review MEMOIR GONDOL


Sejak transaksi bayaran dilakukan, kesemua posmen2 yang lalu depan umah gua...gua suspek ada bawak Memoir Gondol. Kesemua envelop2 dalam petisurat, gua suspek mengandungi Memoir Gondol. Pendek kata, sehari 10 kali gua cek petisurat umah gua.. itu belum kira petisurat umah jiran.. takot2 posmen salah anta.
Sedikit Countdown

TIGA

DUA

SATU

Envelop misteri yang gua langsung tak suspek nih mengandungi Memoir Gondol !!! .wakakaka gua hampir2 pitam bila mengetahui kandungannya adalah MG. Suspen betolla...Kepada korang yang menunggu kehadiran MG... pastikan envelop yang berformat seperti di bawah :

...Hip..hip Hooray!!!... saat yang korang nanti-nantikan kini kunjung tiba.. (mesej utk bebudak opis gua yang nak baca free) haha.. Setelah menanti dengan penuh kesabaran.. akhirnya Memoir Gondol milik gua. hoyeh..hoyehh!!!

Gua pernah guna envelop saiz begini utk hanta borang UPU nak masuk U.

Dulu gua ingat, Memoir Gondol nih buku karya si Gondol... rupa-rupanya silap. Memoir Gondol merupakan catatan tulus Luca De Ketiak untuk member tercinta bernama Gondol. Satu persoalan terjawab sudah. Hasil adaptasi dunia realiti... watak Gondol dan rakan-rakan berjaya diolah dengan baik sekali oleh penulis. Syabas!!! Penerbitan berunsur romantik seram ini amat sesuai untuk bacaan umum dengan mengutarakan elemen2 santai serta ringan-ringan... haha. Tiada teka-teki dan tak perlu berserabut-serabai palahotak seperti novel-novel kotemporari zaman sekarang. Bersaiz poket... kecil dan padat menjadikan ianya amat praktikal untuk dibawa kemana-mana sama ada majlis rasmi atau santai, wahima ke jamban sebagai modal pelaburan.

Tidak begitu lama masa yang diambil utk habiskan satu buku. Dah 10 kali gua khatam. Gilerr... lawak giler... memang best, gua tertarik dengan penulisan gaya koya yang digunakan. Bermula dari kulit depan, diikuti dengan muka surat 1 hingga ke kulit belakang menjanjikan tawa riang sepanjang bacaan. Antara tajuk menarik yang dimuatkan ialah "ENCIK ZAWAVI YANG LEGEND", manakala peristiwa menyayat hati boleh dibaca pada mukasurat 30 berjudul "KENYATAAN TIDAK AGAK-AGAK", wakaka gerek betolla.

Detik-detik cemas "AMUKAN SEORANG REBEL"

Tidak abis di situ...bagi pengikut2 blog Sembang Kencang, 2 kisah ekstra diselitkan sebagai bonus. Yippie yey..yey...Memang berbaloi gua oder... dan berbaloi-baloi buat member2 gua yang pinjam. Kesimpulannya Gondol mmg misteri... sama misteri ngan koala blakang umah beliau. Harapan gua cuma satu, agar dapat dibuat satu discovery bagi mengisahkan Jaws sepertimana digembar-gemburkan. haha... gua sudah mula himpun duit untuk keluaran lu akan datang... mention awal2 k.. haha

fenomena semulajadi lepas membaca, gua berfesbuk


amacam korang?? ada berani?? kalau berani... tunjukkan keberanian,

kalau yakin, tunjukkan keyakinan tanpa segan silu membeli..

kalau malu..., JANGAN tunjukkan kemaluan... woi tunggu apa lagi?? beli la beli... Klik Sini



mendapat publisiti hingga ke peringkat antarabangsa


p/s: Kini semua orang leh meminjam dan membaca wat macam buku sendiri no. 1. (seruan khas untuk bebudak opis gua lagi...wakakaka)


4 comments:

  1. aku pun nak order lah gini :)





    http://nomborsebelas.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. paling hebat cite koala tu... ngeh3

    ReplyDelete
  3. hehe sis x pernanh tau plk cite buku nih..hehehe

    ReplyDelete
  4. hahahah..berfesbuk la sgt!!! heheheheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...