Sunday, October 31, 2010

Ron95 vs Ron97


Ini cerita di bulan Ramadhan Al-Mubarak. Sa-buah cerita yang pernah buat gua terberak. Membuang segala macam bentuk hadaman yang berkerak. Mengambil 20 minit masa di jamban tanpa bergerak. Sakitnya perut rasa macam nak teriak. Gua akhirnya insaf..takmo riak-riak.

(kalau korang terer, boleh baca perenggan di atas dengan gaya RAP)

5 minit sebelum berbuka di R&R Semanggol.

Gua kalau buka puasa selalunya carik makanan yang berkuah. Almaklumla tekak kering... so mata gua liar mencari kelibat bihun sup / mee kari / mee soto ... dan lain2 menu yang berkuah... tapi di bulan posa nih nasik putih kacau ngan air meneral pun dah dikira lazat.

Gua dah dapat mee kari.... yey... perghh.. bau tak tahan... mee skit, kuah banyak. Kari skit, minyak tebal !!! kalau gua cedok minyak dari atas kuah nih leh buat goreng naget ayam A1. Spoil betul minyak nih !!!

Karim (bukan nama sebenar) sound gua..

Karim : "banyaknya minyak dalam mee lu !!"

Gua : "memang gua soh macik tu boh minyak lebih skit, minyak banyak baru sedap!!!..." (ayat utk menyedapkan hati)

Karim : "uihh.. sakit perut ko nanti !!!"

Gua : "ala.. Ron95 takpe, gua dah biasa"

Setengah jam lepas makan:

Gua : "erkkk... pedihnya perut !!!"

Karim : "gua cakap tadi lu takmo dengar..."

Gua : "gua rasa macik tu tipu gua... nih bukan RON95... gua rasa nih RON97...."

Karim : "owhhh... patut arr"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...