Tuesday, June 8, 2010

Mavi Marmara


Hari pertama berita tentang kapal Mavi Marmara diserang oleh rejim zionis Israel sangat memeranjatkan gua serta seisi opis gua. Macam-macam andaian buruk tercetus dalam kepala hotak gua begitu juga ngan member gua yang seekor nih. Gampang seriusnya melebihi tahap Perdana Menteri hinggakan nak pelawa bekfes skali pun gua cuak. Over Emotional betolla mamat nih!!!

Ikuti temubual gua untuk mengkaji tahap keseriusan makhluk bernama Misya nih.

Gua: Pasal apa Mavi Marmara kapal yang pertama kene serang ehh?? Bukan ke diorang berkonvoi ngan 5 bijik kapal lagi…

Misya: dah tentulah sebab dia dok depan skali !!! Mavi Marmara yang sampai dulu… dialah yang kene serang..

Gua: Tapi jarak antara Mavi Marmara dangan kapal2 lain jauh jugak… tapi kata diorang berkonvoi !! konpius aku….??

Misya: Memangla bekonvoi… Mavi Marmara tu kapal persiaran.. enjin kapal persiaran laju…yang lain-lain tu kapal kargo…. Enjin kapal kargo slow..slow sangat2..

Gua: wah.. hebat gak teori ko ehh… tapi enjin kapal korek lagi slow. Ko takkan perasan time dia jalan!!!... haha.. (gua cuba meriangkan keadaan..)

Misya: Ada lagi slow dari tu.... kapal yang slow… slow giler… susah nak tengok dia bejalan… ko tahu tak?

Gua: ala… kapal yang sedang berlabuhla…wakakaka… soklan kanak2 riang ko bagi kat aku ehh…wakakaka mudah je..

Misya: Salah. !!

Gua: Abistu apadia?

Misya: Kapal singh


p/s : itulah definisi serius bagi si Misya... cilaka.. gua kene...

1 comment:

  1. ko tak takut kena saman ngn kapal ko??kekke..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...