Friday, September 7, 2012

Isu Tayang Punggung




Hari ni kerja lebih masa. Kononnya bizi sangat. Seperti hari-hari yang sudah, tagline untuk kerja lebih masa ialah 'Bekerja Demi Sesuap Nasi'...   rakan-rakan pun dah familiar dengan ayat tu. Ianya umpama pembakar semangat  untuk terus hidup di muka buku bumi ini.

Duduk di kedai Ali, satu meja aku sorang2 je, takda geng. Selang 2...3 meja sebelah aku ada kumpulan pakcik2 vateran. Title vateran ni bagi aku untuk mereka yang bermisai dan janggut putih. ahahaha. Mereka bersembang punyalah kuat dah macam sidang dewan rakyat pulak. Takpa... aku buat tak tahu je.

Dah lama aku peratikan pakcik2 ni. Kalau duduk semeja... isu2 politik tak lekang dari topik utama. Biarlah mereka.... asalkan mereka gembira... asalkan bisnes kedai Ali maju.

Mee goreng mamak dan teh 'o' ais sampai atas meja aku. Takda benda lain dah nak oder. Benda ni lah yang aku makan bila kerja lebih masa. Biasanya 5 minit masa diambil untuk melicinkan pinggan mee goreng tersebut tapi kali nih 2...3 suap dah hilang selera. Pakcik2 vateran punya angkara...cisss

"biadap betul budak ni, tunjuk puggung kat najib !!! "

"budak nih patut kene buang kerakyatan ni !!!"

"Tunjuk punggung tak malu....  kena tangkap... malu pulak tunjuk muka !!!"


Astaghfirullah....Aku terus ke kaunter dan bayar.  dalam hati..... "apa nak jadi  dengan manusia zaman sekarang?"



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...