Tuesday, February 22, 2011

Murung

Jam dah pukul 5.00 petang. Masa untuk balik kerja. Sebagai pekerja yang mengamalkan sikap punctuality gua berusaha untuk tidak lewat walaupun sesaat. Dengan hati yang riang gumbira gua menggalas laptop menuju ke kereta. Pabila berada di sebelah kereta, gua mengalami kemurungan..haha…gua tercangak-cangak… gua patah balik menuju ke opis. Kunci kereta gua tertinggal. Gua capai kunci dan kembali berjalan ke kereta. Kemurungan gua pulih. Sewaktu berada dalam kereta, tiba-tiba gua kembali murung. Gua patah balik menuju ke opis. Gua lupa punch card. Setelah selesai berbuat demikian gua lega dan riang keluar dari opis. Gua pulas kunci kereta tanpa ragu-ragu dengan harapan tiada lagi masalah kemurungan. Ternyata harapan gua meleset… gua murung lagi !!! gua keluar dari kereta dan berlari menuju ke opis. Gua sakit perut.. gua nak melabur… setelah selesai pelaburan, dan tanpa memikirkan dividen yang bakal gua terima…gua meninggalkan tandas. Yeay !!! kompom tiada kemurungan lagi. Pabila berada di sebelah kereta,…gua tercangak-cangak… kemurungan datang lagi. Gua terus berlari ke tandas. Kunci kereta ada di sana. Sekian sahaja kemurungan utk kali ini moga bertemu di hari dan waktu yg sama. Terima kasih.

1 comment:

  1. memang gampangg... lu nak kena terajang ke....hhehehehe lain kali oderr sepuluh,,... bikin gua panas...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...